Wtorek, 21.02.2017, imieniny: Eleonory, Lenki, Kiejstuta

Z czego się składa koszt pozycjonowania stron internetowych?

  • 25.01.2017, 13:30
  • a m
Z czego się składa koszt pozycjonowania stron internetowych?
Niejedna z osób prowadzących od wielu lat firmę coraz częściej sięga wzrokiem na ekran monitora, zastanawiając się nad możliwością zaistnienia w świadomości internautów oraz poszukiwania klientów również w ten sposób. Tym bardziej, gdy zauważyć można, że nieco większy konkurent już od dawna z dumą prezentuje rozbudowany serwis WWW, jego przedsiębiorstwo pojawia się w wynikach wyszukiwania Google na jednej z pierwszych pozycji, a internauci umieszczają odnośniki do oferowanych przez niego usług na swoich kontach na portalach społecznościowych. Wówczas okazuje się, że przygotowana własnymi siłami (10 lat wcześniej) skromna wizytówka swojej działalności dawno już zniknęła z sieci, a serwer pokazuje jedynie komunikat „Nie odnaleziono strony”. Ile trzeba zapłacić za solidną promocję swojej strony w sieci i od czego uzależniona jest cena?

Przeszłość witryny ma znaczenie

Gdy planuje się rozpocząć nowy rozdział w historii firmy i stworzyć serwis internetowy od podstaw, należy przygotować się na jednorazowy koszt poniesiony na unikalny projekt. Jeżeli chodzi o obecne już w sieci witryny, to oferta pozycjonowania stron różni się w zależności od ich historii i obecnej jakości. Czy wyszukiwarka już „zna” daną stronę i czy zawiera ona oryginalne treści, prezentowane w atrakcyjnej formie. Na czas, jaki specjaliści muszą poświęcić takiej witrynie składa się zarówno optymalizacja pod kątem SEO, jak i pozycjonowanie strony.

Wpływ konkurencji na koszt pozycjonowania

Istotny wpływ na cennik pozycjonowania stron ma to, jak duże jest wysycenie danej branży w Internecie – jak wielu konkurentów staje do wyścigu i jakiego kalibru są to gracze. Można sprawdzić podstawowe dane, patrząc na ilość już obecnych wyników wyszukiwania dla danej frazy. W zależności od branży, w której obraca się zleceniodawca, potrzebna jest różna ilość pozycjonowanych fraz. Inną ważną sprawą jest zbadanie, czy potrzebne jest stworzenie dużego zaplecza wartościowych odnośników, prowadzących do pozycjonowanego serwisu. Jak więc widać, koszt pozycjonowania strony internetowej uzależniony jest od wielu różnych czynników.

Jednorazowy wydatek, czy długofalowa współpraca?

Atrakcyjność i popularność danych słów kluczowych oraz konkurencja w ich zakresie mogą stanowić nie lada wyzwanie i stwarzać konieczność poczekania kilka miesięcy na ujrzenie ostatecznego efektu, a cena pozycjonowania stron internetowych z reguły nie da się zamknąć w schematycznym cenniku. W przypadku tej usługi, często podpisywane są umowy na dłuższy okres, co pozwala obniżyć koszt miesięcznego abonamentu.

Jest to dobre rozwiązanie, biorąc pod uwagę, że pozycjonowanie jest długotrwałym i ciągłym procesem, którego nie da się porównać np. do wyrwania zęba. Wpływ na koszty pozycjonowania może mieć chociażby pora roku. Przykładowo, w sezonie zimowym ludzie poszukują wielu informacji na temat noclegów w okolicach Zakopanego i w innych górskich rejonach, a także w pobliżu stoków narciarskich itp.

Zainteresowani będą oni także ewentualnym uzupełnieniem posiadanego już sprzętu narciarskiego lub poszerzeniem wiedzy na temat jego użytkowania. W sezonie letnim, tego typu frazy będą raczej „martwe”. Bardzo ogólny, schematyczny cennik pozycjonowania stron nie uwzględni takich niuansów, natomiast indywidualna wycena – tak.

a m
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe